NK
Nagy Kristof
július 3, 2024
rating_redrating_redrating_redrating_redrating_red

ELŐNYÖK

nincs sajnos.

HÁTRÁNYOK

Kedves Mindenki! Abból a célból írom ezt a bejegyzést, hogy aki olvassa, az gondosan és előrelátóan hozzon meg egy olyan fontos döntést, ami kihathat saját és szerettei jövőjére. Illetve, hogy ezzel talán egy kicsit jobb hely legyen ez a világ és Magyarország. Illetve aki banki dolgozó, vagy úgy dönt, az lássa és tudja miben vesz részt. Édesapám, aki évtizedekig kiemelt, privát banki ügyfél volt a banknál, kiváló ügyfélnek számított és életében mindig gondosan járt el. Halála nem várt eseményként, mint derült égből villámcsapás következett be, ezért sajnos teljes mértékben a banknak lettünk kiszolgáltatva a hagyatékunkkal kapcsolatosan. Édesapám nem csak vagyonát, de hiteleit is ennél a banknál vezette. Ezek a hitelek, amiket egész életében mindig időben és pontosan fizetett, mind óvadéki számlával rendelkeztek, vagyis megvolt az egyenlő fedezet a bank számára a történtekhez hasonló esetekre. Ezen felül a bank által azt a tájékoztatást kaptuk írásban a hagyaték során, hogy óvadéki összegből a követelés kielégítése meg fog történni. Ez logikus, hiszen a bank számára megvolt a lehetőség arra, hogy a szerződéseket felmondja és az óvadéki összegből a követelését kielégítse. Hagyaték, a haláleset után pár év elteltével lett átadva és azt reméltük, hogy az évtizedes jó viszony és a személyes jó kapcsolatunk az ügyintézőkkel méltányos elbírálást fog erdeményezni, ezzel is megalapozva a jövőbeli együttműködést. De sajnos itt el is kezdődött a több mint egy éves kálváriánk. A bank jelezte, hogy az ígért illetve szerződés szerinti óvadéki számlák helyett nagy összegű késedelmi kamatköveteléssel léptek fel, vagyis büntető kamatot számoltak fel arra az időszakra, amikor még a hagyaték nem volt átadva részünkre, vagyis a saját hibánkon kívül nem tudtuk fizetni a hiteleket. Ezenfelül jogosulti késedelmet eredményezett az a tény, hogy a bank saját hibájából hónapokon keresztül nem biztosította számunkra a szükséges banki kimutatásokat. Amikor hivatalos panasszal éltem, ami ilyenkor szükséges, mert e nélkül nem adtak tájékoztatást, akkor derült ki, hogy a késedelmi kamatot rosszul számították, majdnem a duplájára, mint ami valójában lett volna. Ha ezt elsőre elfogadtuk volna, az azt jelentette volna, hogy saját hibánkon kívül lettünk volna jelentősen megkárosítva, még ezen a gyalázaton felül is. Ezek után, és a beigazolódott \"hiba\" után sem szabadította fel a bank a fennmaradó összegeket részünkre, vagyis nem fértünk hozzá jogos örökségünkhöz. Itt nem az óvadéki számlákról beszélek, hanem a részben azon felüli összegekről. Magyarul a bank zárolta a pénzünket. Még arra sem voltak képesek jó ideig, hogy tájékoztatást adjanak arról, hogy milyen szerződések alapján büntettek meg minket. Mivel a pereskedés akár éveket vett volna igénybe, amit finanszírozni képtelenség lett volna zárolt vagyonból, ezért elfogadtuk, azt amit kínáltak, az igért gyors megoldás érdekében. De sajnos itt még nincs vége a történetnek. A bank, a saját maga által előzetesen megtett ajánlatát elutasította és így került ügyünk a békéltető testülethez. Ez szintén jó pár hónap levelezést eredményezett, majd több száz oldalnyi adat bekérése után fejezte csak be munkáját. Ezek után amit leszűrtem, hogy ha baj van, akkor egy pár dolog biztos lesz. Ez a bank kétszer-háromszor megpróbál még belerúgni abba, akinek épp segítségre lenne szüksége. Kimutatásaik, ügyfél tájékoztatásuk, kommunikációjuk kritikán aluliak, úgy járnak el, ahogy számukra az a legkedvezőbb, attól függetlenül, hogy mi van a felek által aláírt dokumentumban. Jelentős költséget fordítanak arra, hogy körbe bástyázzak és megvédjék igazukat ügyvédekkel, ahelyett, hogy mindkét fél számára tisztességes megoldást keresnének. Ezen ügyvédek mögé bújnak általában. Azok a kamatok és büntetések, amiket kiszámítanak, a szerződésben foglaltaktól teljesen eltérőek és mint a mi esetünkben is látható, akár tévesek. Továbbá amit leírnak a saját ajánlatukban, az sem vehető komolyan, mert az ajánlat elfogadása esetén is akár elutasítják előzetes javaslatukat. Válaszaik és reakcióidejük sebessége nagyon lassú, időhúzás, akár hónapokig is eltarthat és szinte minden esetben szabadságolásra hivatkoznak. Aki nem ügyvéddel vagy hivatalos panasszal fordul hozzájuk, azt teljesen levegőnek nézik és teljes mértékben ki van nekik szolgáltatva. Aki a fent leírt történetemet elolvasta, akinek fontosak a szerettei, illetve szeretne elkerülni egy ennyire borzalmas vagy hasonlóan megalázó helyzetet, az kétszer is fontolja meg döntését mielőtt választana. Nagyon remélem, hogy aki tudomást szerez arról, hogy mi folyik a privat banknál, az nem fogja rájuk bízni saját és szerettei vagyonát, vagy ha banki dolgozó, akkor keres egy jobb és tisztességesebb munkahelyet.
Raiffeisen Bank
2.0 19 vélemény

Nem vagy meggyőződve?

Látogasd meg a cég hivatalos oldalát, és ismerd meg jobban az ajánlatokat: Raiffeisen Bank

Hasznos volt ez a cikk?

Legyél te az első, aki visszajelzést ad

Hogyan tökéletesíthetjük ezt a cikket? A visszajelzésed privát.

A Financera használatával jelentős változást teszel.  Bővebben